Nieodpłatna pomoc prawna
- Szczegóły
Starostwo Powiatowe w Lubartowie informuje, że na terenie powiatu lubartowskiego świadczona jest nieodpłatna pomoc prawna ze specjalizacją nieodpłatnej mediacji oraz nieodpłatne poradnictwo obywatelskie ze specjalizacją nieodpłatnej mediacji.
Kto może skorzystać?
Z porad może skorzystać każda osoba, która złoży:
- oświadczenie, że nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej,
oraz przedsiębiorca w ramach prowadzonej działalności gospodarczej pod warunkiem, że złoży:
- pisemne oświadczenie, że nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej,
- oświadczenie o niezatrudnianiu innych osób w ciągu ostatniego roku,
- wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis oraz pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, otrzymanej w roku, w którym ubiega się o nieodpłatną pomoc prawną oraz otrzymanej w ciągu dwóch poprzedzających ją lat podatkowych, albo oświadczenia o wielkości tej pomocy otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie.
Kobiecie w ciąży nieodpłatna pomoc prawna jest udzielana poza kolejnością.
Osobie ze znaczną niepełnosprawnością ruchową oraz osobom doświadczającym trudności w komunikowaniu się, porady prawne mogą być udzielane za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość i poza lokalem punktu.
Forma zapisu:
Udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego odbywa się według kolejności zgłoszeń, bezpośrednio w punkcie, telefonicznie (691 803 378) lub poprzez zgłoszenie e-mail (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.). Udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego, może odbywać się poza punktem albo za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość, tj. w miejscu zamieszkania, przez telefon, po umówieniu terminu wizyty pod wskazanym powyżej nr telefonu wskazując preferowany sposób udzielenia nieodpłatnej pomocy prawnej.
Co należy przygotować:
- Dokument tożsamości (dowód osobisty, paszport lub inny dokument potwierdzający tożsamość),
- Dokumenty dotyczące Twojego problemu (nie są obowiązkowe),
- Jeśli jesteś samozatrudnionym przedsiębiorcą wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis oraz pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, otrzymanej w roku, w którym ubiega się o nieodpłatną pomoc prawną oraz otrzymanej w ciągu dwóch poprzedzających ją lat podatkowych, albo oświadczenia o wielkości tej pomocy otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie.
Lista jednostek nieodpłatnego poradnictwa:
Zgodnie z ustawą o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie prawnym oraz edukacji prawnej Starostwa Lubartowski sporządza i aktualizuje listę jednostek nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego dla mieszkańców Powiatu Lubartowskiego (załącznik nr 1. Lista Jednostek Nieodpłatnego Poradnictwa Dla Mieszkańców Powiatu Lubartowskiego).
Dyżury specjalistyczne:
W ramach systemu nieodpłatnej pomocy prawnej uruchomiony został projekt punktów specjalistycznych, w których odbywają się dyżury specjalistyczne w dedykowanych punktach w całej Polsce.
Jeżeli potrzebujesz porady specjalisty, możesz zarejestrować się na wybrany dyżur – niezależnie od swojego miejsca zamieszkania.
Szczegółowe informacje: https://www.gov.pl/web/nieodplatna-pomoc/dyzury-specjalistyczne